Výsoký cholesterol? Blbost. Jste jen mimo tabulku!

22.09.2016 08:17

Naměřili vám vysoký cholesterol? Pokud ano, máte jen výsledek celkové hodnoty, chtějte vědět především konkrétní čísla HDL a LDL. V případě, že máte vyšší LDL a ten celkový ukazuje hodnotu kolem 8, neděste se. Jste pouze mimo tabulkovou hodnotu.

Celosvětově jsou totiž hodnoty zcela mimo mísu a i když se vědci snaží tohle změnit, tak farmaceutický průmysl o tom nechce slyšet. Víte, kolik lidí najednou by pak přestalo odebírat léky na snížení cholesterolu?

Ke snížení cholesterolu spolehlivě pomáhají potraviny s nenasycenými tuky, jako jsou oleje, oříšky, ryby. Co se týká kvalitních olejů, tak vždy je to především o poctivosti výrobce. Už jsme se v praxi setkali s případem, kdy žena měla opravdu vysoký cholesterol (LDL) a přitom v jejím jídelníčku se vyskytovaly samé zdravé tuky. Výsledkem bylo zjištění, že údajné kvalitní olivové oleje totiž byly výrobcem ředěny jinými, dokonce i palmovým. Také margaríny jsme jí zakázaly, protože ty jsou oět jen příčinou zvyšování cholesterolu.

Cholesterol se zvyšuje i stresem, proto je nejprve potřeba najít příčinu, která ho zvyšuje nenasazovat hned pilulku, která je nositelem dalších nežádoucích účinků. Do klidu se lze dát cvičením, relaxační hudbou, procházkami a jinými tělu přirozenými činnostmi.

Nebojte se živočišných tuků

Na smažení je nejlepší sádlo, na chleba máslo. Tohle pravidlo funguje po stalení a konečně se to i oficiálně dostává do povědomí lidí a výživových poradců. Lidé, kteří se od mala tímto pravidlem řídí, problémy s cholesterolem nemají. Vše je to jen o výrobním procesu zpracování tuků. Tam dochází ke změnám. U másla a sádla nikoliv. Komzumaci ořechů a ryb doporučujeme, ale u ryb se více zaměřte na ty naše sladkovodní (kapr, pstruh, cejn, štika..). V mořských rybách se čím dál víc objevují stopy po plastech, které se z oceánů dostávají do potravního řetězce.

Konzumace ořechů se zase nesmí přehánět - je potřeba je nemlít, ale nechat řádně rozkousat v ústech, aby se pro žaludek předpřipravily kyselinami ze slin. Opět praxe ukázala, že nadměrná konzumace ořechů, obzvlášť v rozemletém stavu, dráždí jícen i žaludek, vytvoří se malé mikrotrhlinky a následuje diagnoza "reflux žaludku", "reflux jícnu", pálení žáhy a pod. Navíc žaludek na větší množství musí opět vyvinout vyšší poměr kyselin a dráždí se.  Stačí vysadit a nechat řádně zahojit a pak konzumaci provádět jen velmi opatrně. Hojení a řešení problému s žaludkem a jícnem trvá několik měsíců. Tyto problémy jsme zaznamenali především u lidí, co se až moc snaží řešit zdravou stravu, u makrobiotiků a veganů.