Vynechat snídani znamená tloustnout!

01.12.2014 22:07

Vynechat snídani, pokud chcete zhubnout, má opačný účinek než byste čekali. Zjistěte, proč byste si nikdy neměli nechat ujít nejdůležitější jídlo dne!

Pokud vynecháte snídani, kterou organismus pro doplnění energie potřebuje nejvíce, nastavujete režim hladovění. V organsmu se spustí záchranné procesy a začne ukládat kalorie z každé stravy, kterou mu později dopřejete. A to i přes to, že budete jíst dietně. Proč? Protože si ukládá zásoby na horší časy. To by bylo skvělé v situaci, kdy potřebujete přežít, ale v běžném životě je výsledkem jen to, že budete zbytečně tloustnout.

Takže jděte do toho a užijte si snídani - zde je návod, jak správně začít svůj den.

  • Dopřejte si ve vejce, přidejte klidně i slaninu. Živočišné tuky v rozumné míře jsou žádány. Vegetariánům se doporučuje místo slaniny špenát.
     
  • Když už ulítáváte na pečivu, tak pouze na celozrnném. K tomu si dopřejte mléko. Klasické pečivo (bílý toast, rohlík) obsahuje jen krátké sacharidy. A ty nám jsou k ničemu.
     
  • K snídani si naservírujte ovoce - je zdravým doplňkem každé diety. S ním ale opatrně. I přírodní cukry mohou způsobit zvýšení hladiny inzulinu (to může vést k ukládání ve formě tuku). Lepší je konzumovat ovoce 30 minut před jídlem se sacharidy nebo hodinu před jídlem s obsahem bílkovin. To pomáhá k izolaci těchto cukrů, které se spálí jako palivo a neukládají se jako tuk.

Je vždy důležité mít na paměti, že vaše tělo je jako stroj a jako každý stroj potřebuje palivo pro spuštění. Ať už spíte nebo jste vzhůru, děláte jogging, sedíte u stolu, nakupujete nebo čtete knihu vaše tělo neustále potřebuje energii, kterou je třeba doplnit. Pokud "nádrž" nedoplníte včas, začne další dávky hezky pěkně ukládat do tuků "na horší časy".