Co jíte, ovlivňuje vaše tělo pozitivně nebo negativně. Antioxidanty jsou klíčové. Jsou to živiny, které jsou schopny chránit tělo před stárnutím. Volné radikály vznikají v důsledku přírodních procesů v těle a v reakci na životní prostředí. Organismus reaguje na slunce, cigaretový kouř, chemikálie, a dokonce i cvičení. Volný radikál je prostě molekula nebo atom, který ztratil jednu ze svých elektronů a stal se nestabilním. Tato nestabilita způsobuje, že hledá jiné atomy nebo molekuly ke stabilizaci, což má za následek dominový efekt nestabilních atomů a molekul ve vašem těle. A to je problém, protože konečný výsledek je změna v DNA buňkách. Oxidační stres a zánět jsou dvě hlavní příčiny procesu stárnutí.

Jezte stravu s vysokým obsahem vlákniny s množstvím ovoce a zeleniny. Osm až 10 porcí denně pomůže udržet vaši mladost. Ovoce a zelenina jsou obecně nízkokalorické, mají schopnost detoxikovat a obnovit vaše buňky. Pokud to nezvládnete podomácku, obraťte se na mě, protože mám možnost vám to do těla nacpat jinou formou :)

Barevné bobule
Antioxidant anthocyanin je to, co dává bobulím jejich modré, červené a fialové barvy. Chcete-li získat zdravou dávku tohoto silného antioxidantu, jezte hodně borůvky, maliny, jahody, ostružiny, granátové jablko, třešně, rudé pomeranče. Každá z těchto potravin má řadu dalších silných antioxidantů, které opravují a chrání vaše kožní buňky.

Brokolice
Quercetin je další silný antioxidant, který se nachází v brokolici, spolu s jinými potravinami včetně brusinek, cibule a jablek. Je to přírodní protizánětlivý prostředek, který také bojuje se stárnutím.

Špenát
Lutein se vyskytuje ve špenátu, kapustě, kukuřici. Má antioxidační schopnost a zlepšuje hydrataci pokožky.

Česnek
Allium je antioxidant, který najdete ve stroužku česneku, cibuli a jarní cibulce. Jsou dobré nejen pro pokožku, ale i pro imunitní systém.

Fazole
Anthocyanin se nachází v černých fazolích a černých sojových bobech. Sojové boby obsahují také velké množství isoflavonů spojených s účinky proti stárnutí.

Čaj
Katechiny se nacházejí například v zeleném čaji, hořké čokoládě a červeném vínu. Už čtyři až šest šálků čaje denně s citronem zvyšuje aktivitu antioxidantů ve vašich buňkách.

Víno
Kromě katechinů se v červeném víně nachází také resveratrol, který má mnoho vlastností proti stárnutí. Jde o další silný antioxidant.

Žlutá a oranžová kořenová zelenina
Dopřejte si spoustu beta-karotenu. Tyto super-antioxidanty jsou dobré pro vaši pokožku a oči. Zaměřte se především na mrkev, sladké brambory a dýni.

Rajčata
Antioxidant lykopen obsahují nejen rajčata, ale také červený a růžový grap či meloun. Má schopnost inhibovat sluncem vyvolané stárnutí a neutralizuje volné radikály. Stačí 1 sklenice rajčatové šťávy denně.

Ořechy
Jezte hrst ořechů a semen denně. Obsahují "dobré" tuky, které pomáhají hladké pokožce a kromě antioxidantů mají také mnoho minerálních látek.

Losos
Alespoň 3x týdně si dopřejte lososa. Má to spoustu výhod pro stav vaší pokožky díky kvalitním bílkovinám a omega-3. Během 6ti týdnů poznáte rozdíl.
 
Voda
Nepodceňujte ji a pijte šest až osm sklenic vody denně. V případě, že pijete i kávu s kofeinem, zvyšte přísun vody. Káva dehydruje a vede k suché nažloutlé pleti.

A ještě dobrá rada na závěr:
Ovoce a zeleninu jezte v syrové podobě, pokud je to možné. Pokud musíte vařit, tak nejlepší způsob je v páře, abyste nezničili omlazující antioxidanty. Snižte sladkosti, vyhněte se zpracovaným potravinám, rafinovaným cukrům. Zbytečně si zvýšíte aktivitu volných radikálů.

Aby se změny projevily, potřebuje organismus na změnu minimálně 21 dní. Pokud je dodržíte opravdu poctivě a budete v tom pokračovat, budete před zimními radovánkami mladší a krásnější :)