5 způsobů, jak zabránit Alzheimerově chorobě

05.11.2014 15:12

Existují zdravé návyky, u kterých bylo prokázáno, že pomáhají předcházet Alzheimerově chorobě. Myslet na ně bychom měli už kolem 30. roku!

I když u žádné léčby či léčebného režimu nebyla dosud prokázána prevence Alzheimera, můžete změnou životního stylu riziko snížit.  I podle vědců není nikdy příliš pozdě začít dělat zdravé změny.

Víme, že změny v mozku spojené s Alzheimerovou chorobou mohou  trvat desítky let, než se objeví příznaky.  Proto je moudré začít s prevencí již mezi 30.-40. rokem.

5 oblastí, na které byste se měli zaměřit

  • Jezte inteligentně
    Držte se zdravé a nízkotučné stravy. Jedna harvardská studie, provedená u 13.000 žen nad 70 let, zjistila, že ty ženy, které jedly nejvíce zeleniny (zejména špenát a římský salát, brokolici a květák) zaznamenaly pomalejší tempo úbytku kognitivních funkcí. Kurkuma, tradiční indické žluté koření (kari), se také ukazuje velmi slibně při prevenci Alzheimerovy choroby. Ve studiích na zvířatech vědci z kalifornské university UCLA zjistili, že po léčbě sloučeninami, které se nacházejí v kurkumě, zmizely Alzheimerovské plaky (neuritické plaky)
    Vysoká hladina cholesterolu zvyšuje riziko vzniku Alzheimerovy choroby, protože ucpané tepny kolem srdce mohou vést k poškození krevních cév v mozku. Vzhledem k tomu, že tento typ poškození může narušit mozkové obvody, které jsou důležité pro paměť, je důležité konzumovat stravu s nízkým obsahem nasycených tuků a trans-tuků. Pomohou udržet hladinu cholesterolu pod kontrolou a chrání před Alzheimerovou chorobou.
  • Hýbejte se
    Jednoduše vyskočte z gauče a jděte na svižnou procházku. Pomůžete tak předcházet k prevenci demence a Alzheimerovy choroby. Australská studie nedávno zveřejněná v časopise Journal of American Medical Association zjistila, že za pouhých šest měsíců pravidelného cvičení se u skupiny starších osob zlepšila paměť a kognitivní funkce.  Výsledky samostatného šestiletého studia s 1700 seniory staršími nad 65 ukázaly, že těm, kteří se třikrát a víckrát týdně se hýbali nebo pracovali, kleslo riziko vzniku Alzheimerovy choroby a demence o 35%.
     
  • Udržte si zdravou váhu
    Obezita ve středním věku znamená zvýšené riziko vzniku Alzheimerovy choroby v pozdějších letech. Studie také ukazují, že diabetes, který je spojený s obezitou, také zvyšuje riziko Alzheimerovy choroby.
     
  • Užívejte doplňky stravy
    Vědci zkoumají, zda určité živiny získané v potravě ve formě doplňků stravy mohou pomoci chránit před Alzheimerovou chorobou. Kyselina listová, u které je známo, že snižuje hladinu aminokyseliny homocysteinu, je při prevenci velmi vhodná, protože zvýšená hladina homocysteinu může zvýšit riziko jak srdečních onemocnění, tak i Alzheimerovy choroby. Český Absolute Power dokonale pokrývá potřeby všech důležitých látek v prevenci srdečního onemocnění. Také česká dezintegrovaná chlorella Euniké Blue (pro muže) a Euniké Red pro ženy, patří ke špičkám v doplňcích stravy.
     
  • Zůstaňte duševně aktivní
    Cvičit svou mysl je jedním z nejjednodušších způsobů, jak pomoci předcházet Alzheimerově chorobě. Výzkumníci u Alzheimerovy choroby zjistili, že senioři, kteří zůstali duševně aktivní (čtou, luští křížovky, vzdělávají se)  mají dvakrát nižší pravděpodobnost, že je postihne Alzheimerova choroba.